Szukaj
2016-06-14

WIADOMOŚCI

Aluminium 2016 zakończone

Aluminium 2016. Biznes_Trendy_Technologie

Mimo niepewności na świecie, w polskiej branży aluminium panuje optymizm. Rynek rośnie w tempie kilku procent rocznie, a rodzime firmy są coraz bardziej zauważane w Europie – przekonywali uczestnicy konferencji „Aluminium 2016. Biznes_Trendy_Technologie” zorganizowanej 9 czerwca 2016 r. w Poznaniu przez wydawcę magazynu „Nowa Stal”.

 

– Globalna produkcja aluminium niestety rośnie. Niestety, bo na świcie utrzymuje się nadwyżka mocy. Co więcej, świat coraz bardziej uzależniony jest od jednego kraju: Chin. W 2015 r. wyprodukowały one 31,7 mln ton aluminium pierwotnego. To już niemal 55 proc. łącznej globalnej produkcji – powiedział Andrzej Michalski-Stępkowski, wydawca magazynu „Nowa Stal” otwierając konferencję. Jak dodał, konsekwencje takiej sytuacji są oczywiste – każde zachwianie koniunktury w Chinach, a takie miało miejsce w 2015 r., powoduje negatywne skutki na całym świecie. Chodzi przede wszystkim o presję na zniżkę cen.

Zdaniem Andrzeja Michalskiego-Stępkowskiego, na tle globalnej branży aluminium polski sektor wyróżnia się na plus. – Zarówno w przypadku zużycia jawnego, jak i wartości polskiego rynku aluminium, według szacunków magazynu „Nowa Stal”, w 2015 r. mieliśmy do czynienia z kilkuprocentowym wzrostem, rok do roku. Widać też wyraźnie, że polskie firmy nauczyły się osiągać dobre wyniki.

Według Szymona Adamczyka, prezesa Alumetalu, Polska ma idealne predyspozycje, aby stać się liczącym graczem na europejskim rynku aluminiowym, zwłaszcza w segmencie motoryzacji. – Przemysł motoryzacyjny przyjeżdża do Europy Środkowej na własnych kołach – mówi prezes Adamczyk wskazując na zjawisko przenoszenia produkcji samochodów do państw regionu Europy Środkowej. Alumetal, dla którego Polska jest już za małym rynkiem, przygotowuje się do uruchomienia pierwszego zakładu na Węgrzech. 

Przedstawiciele spółki Sapa Aluminium, a także grupy Yawalu bardzo optymistycznie ocenili natomiast perspektywy zastosowania aluminium w budownictwie. Trzy fabryki Sapa w Polsce zatrudniają już ok. 1,5 tys. pracowników i produkują 40 tys. ton profili aluminiowych rocznie. Jak podkreśliła Katarzyna Piekarska, dyrektor sprzedaży w Sapa Aluminium sp. z o.o., firma upatruje szczególnych szans w szybko rosnącym rynku systemów fotowoltaicznych zintegrowanych z budynkami i opracowała własny system połączeń profili. 

– Planujemy ekspansję na rynki Europy Zachodniej, gdyż widzimy popyt na nasze produkty i myśl technologiczną – dodała Magdalena Jagiełło, prezes Yawalu. 

 

Pełną relację z konferencji „Aluminium 2016” przedstawimy w najbliższym wydaniu magazynu „Nowa Stal”.

 

Partnerem strategicznym konferencji była Sapa Aluminium sp. z o.o.​

Pozostali partnerzy: DSR sp. z o.o., Final S.A., Yawal S.A., IFL Metals sp. z o.o., Primaco sp. z o.o., Boryszew S.A. NPA Skawina, Friedrich Remmert GmbH w Polsce, Haco FAT sp. z o.o., mamoko technologies sp. z o.o., Nova Trading S.A., Rosa sp. z o.o., Serwistal sp. z o.o. 

Patronat medialny objął dziennik Puls Biznesu